Asociația Tribul Artistic a demarat, la finalul anului trecut, o acțiune de sondare a publicului timișorean consumator de evenimente muzicale, din dorința de a înțelege mai bine tipologia, preferințele și așteptările lui. Studiul este în dezvoltare și reprezintă o moștenire a proiectului Scena din Cartier, prin care anul trecut 30 de muzicieni independenți au fost susținuți financiar și au concertat în 9 cartiere din Timișoara, reușind să se reconecteze cu publicul într-un an dificil pentru întreaga scena culturală.
Cel mai actual studiu social despre preferințele muzicale și comportamentul de consum al publicului vizează toate cartierele din Timișoara, până în acest moment fiind deja aproximativ 500 de respondenți, din 9 cartiere – zonele în care s-au desfășurat concertele sub umbrela Scena din Cartier. Este vorba de Stadion, Torontalului, Circumvalațiunii, Șagului, Ciarda Roșie, Fabric, Elisabetin, Ion Ionescu de la Brad și Cetate. “Cunoașterea publicului este punctul cheie în organizarea unui eveniment; doar așa putem veni în întâmpinarea oamenilor cu inițiative relevante pentru nevoile lor. Am numit cercetarea noastră de până acum un micro-studiu, însă eșantionarea este în continuă dezvoltare și invităm toate instituțiile culturale, antreprenorii culturali și organizatorii de evenimente să ni se alăture în colectarea de date, pentru a extinde studiul și pe alte axe culturale.”, spune Ovidiu Andriș – manager Tribul Artistic.
La sondaj au participat persoane cu vârste cuprinse între 18-55(+) ani, iar din prelucrarea datelor deja existente a reieșit că, în ceea ce privește genurile muzicale preferate, câștigător este rock-ul (care ocupă poziția fruntașă cu un procent de 32,1%), urmat de pop (19%), jazz (17,1%) și muzică clasică (11,1%). La întrebarea ce sumă de bani ar fi dispuși să plătească pentru participarea la concertul unei trupe locale, 44% dintre respondenți au declarat că între 25-45 de lei, în timp ce un procent de 4,8% spun că nu ar dori să plătească. După atingerea pragului de 1000 de respondenți urmează să fie furnizată o analiză sociologică completă.
Pe lângă dezvoltarea micro-studiului, un alt demers desprins din proiectul Scena din Cartier este constituirea unei structuri asociative care va funcționa ca o voce unică a sectorului muzical independent, cu scopul de înlesni dialogul dintre muzicieni și autorități. Managementul asociației va fi asigurat de: președinte Johnny Bota (director artistic Scena din Cartier), director executiv Lucian Oros și secretar Georgiana Rădulescu, membrii consiliului de administrație fiind Claudia Negruț, Loris Negruț, Luca Dragu, Stelian Ivănescu și Laci Farkas. Detalii suplimentare despre asociație urmează să fie furnizate în curând.
Proiectul Scena din Cartier beneficiază de finanțare prin programul Active Citizens Fund – Romania, finanțat de Islanda, Lichtenstein și Norvegia prin Granturile SEE 2014-2021.